2015-2016 ikasturteko kronika – beste eredu bat –

Ikasle baten ikasturte amaierako kronika (ASR -DBH-4B)

2015-2016 ikasturteko KRONIKA

Maiatzeko azken egunak ailegatu dira eta azken epea gure eskuekin ukitzen ari gara. Azken esfortzua egin behar dugu notarik hoberena eskuratzeko.

Historia

Txomin Aresti eskolatik nator. Ikastetxe horretan Lehen Hezkuntza ikasi nuen eta kontzeptu asko hartu nituen nire bizitzarako baliagarriok izan direnak.

DBHra ailegatzerakoan 1BD gelan egon nintzen eta ikaskide berberekin egon naiz 4 urteetan, berri batzuk etorri eta beste batzuk joan baina klaseak, talde nagusiak, 4 urtez iraun egin du. Pena itzela ematen dit, hurrengo urteko banaketak.

Aurreko urtean, 3B klasean egon nintzen. Asier Puente gure tutorea izan zen, heziketa fisikoko irakaslea.

Hainbatek, DBH-4, DBH-3 baino errazagoa dela esaten dute. Nire ustez, ez da horrela. DBH-4n hainbat kontzeptu berri ematen dituzu eta ikasteko askoz zailagoak dira. Ez dauka parekorik DBH4 eta DBH3rekin konparatuta!

Hainbatek, Barandiaraneko insitutuan bikainak oso erraz ateratzen direla esaten dute. Baina, hori hemen ez daudelako esaten dute. Bikainak ateratzea, institutu guztietan kostatzen du, baina asko ikasiz lor ditzakezu. Hori ez zait batere normala iruditzen. Gero, gure institutukoek selektibitatean nota hobeak ateratzen dituzte. Nire ustez, kontzeptuak berdinak dira, bai institutu batean bai bestean. Adibidez, hurrengo urtean Mertzedariaseko ikasle askok, gure instititura etorriko dira batxilergoa egiteko. Hor ikusiko dute, gure institutuko zailtasun-maila.

Instutura ailegatzerakoan, hainbat ikasle ezagutu nituen. Batzuk Altzagatik, beste batzuk San Bartolometik eta beste batzuk Txomin Aresti eskolatik gentozen. DBH-1ean hainbat jenderekin harreman estuak eduki nituen, lehen hitz bat ere ez ez genuen esaten elkarri. Aurten ere, hainbat pertsona ezagutu ditut. Askartzatik etorritako 3 eta errepikatu duen bat. Oso ona da denontzat, harreman berriak edukitzea eta jende desberdinekin harremanak edukitzea. Horrek, konfiantza ematen dizu.

Nire klaseko ordezkaria, ni neu naiz. DBH-1ean, DBH-2an, DBH-3n eta DBH-4n ordezkaria izan naiz. Ordezkaria bozketa baten bidez aukeratzen da. Urte guztietan, nire izena izan da gehien idatzi dena. Horregatik, 4 urtez ordezkaria izan naiz. Lehen hezkuntzan ere, ordezkaria izan nintzen 4. eta 6. mailetan. Lehen hezkuntzako 5. mailan, ordezkariordea izan nintzen. Ordezkaria izatea, lan gogorra da batzuetan eta beste batzuetan gauza oso dibertigarria. Bakoitzak bere klasearen betebeharrak jakin behar ditu eta haien pentsamenduak jakinarazi beste irakasleenganako kexak tutoreari esateko edo haien arteko liskarrak ezagutu behar ditu, tutorearekin hitz egiteko eta harekin konponketa bat bilatzeko edo sortzeko.

AZALPEN TESTUAK

Jendaurreko ahozko aurkezpen bakar bat egin dut aurten ikasturte osoan zehar. Manuel Larramendiri buruzkoa. Nire klaseko kide gehienek ere ahozko aurkezpen bakarra egin dute. Euskarako liburuko literaturaren idazleei buruzkoak ziren. Pertsona lotsatia naiz eta ez dut asko parte hartzen. Baina, zerbait galdetzeko edo zerbait erantzuteko beti parte hartzen dut. Adibidez, ariketak egiterakoan, Gorkak nik zuzentzeko esaten duenean, nik ariketa zuzentzen dut eta beste batzuetan, beste batek erantzuna ez dakienean, nik, baldin badakit, erantzuna ematen dut, eta askotan ondo dago, bestela Gorkak zuzentzen dit eta horrela gehiago ikasten dut.

Ikasgela – taldea

Urte honetan, klaseko giroa ez da batere ona izan. Gatazka asko egon dira batzuen artean eta horrek txandak ez errespetatzea, erantzun txarren bat ematean barre egitea… Kurtsoaren amaieran, maiatzaren amaieran-edo, gure harremanak hobetu egin ziren. Orain normal gaude eta klase moduan ondo moldatzen gara, tentsioa bukatu da eta orain umorea dago eta txandak ondo errespetatzen dira.

Ikasgelan, beti euskaraz hitz egiten dut. Batzuetan, klasetik kanpo ere euskaraz hitz egiten dut. Nire amamarekin beti euskaraz hitz egiten dut bera Gasteizekoa delako.

Ikasgelan adi egoten naiz. Beti adi egotea ezinezkoa da. Askotan, adi egon naiz baina egun batzuetan, ezinezkoa da adi egotea. Egun txarra daukazulako, azterketa daukazulako…. Baina gehienetan, adi egoten naiz eta ekarpenak egiten ditut.

Irakurmena

Aurten 3 liburu irakurri ditugu euskara arloan. Liburu bat ebaluazio bakoitzeko. Gehien gustatu zaidan liburua, Miren Agur Meaberen Zer da, ba, maitasuna? liburua izan da. Nirekin gehien identifikatzen dudan liburua da. Liburu guztiak irakurri ditut eta ulertu egin ditut. Gero, nire lehengusina txikiarekin, beste liburu bat ere irakurri nuen. Beti, apirilaren asteburu batean, osaba-izeko oporretara joaten dira eta lehengusinari liburu bat irakurri behar diot. Asko gustatzen zaio euskarazko liburuak. Eta gehien gustatzen zaion gaia Athletic da.

Klasean, testu batzuk irakurtzen ditugu. Gero, hitzak kontatzen ditugu eta kronometroarekin zenbat hitz minutuko irakurri dugun kalkulatzen dugu. Oso ondo iruditzen zait. Horrela, gure kapazitatea neurtu ahal dugu eta gure irakurmen abilidadea jakin ahal dugu.

Metodologia

Niri, benetan, Gorkaren metodologia oso ondo iruditzen zait. Hainbat pertsonak esaten dute Gorkaren metodologia ez dela ona. Nire ustez, metodologiarik onena da. Selektibitatean, idazlan ariketa bat eta ulermen ariketa bat eskatzen dizute. Gorkarekin idazlanak eta ulermenak egiten ditugu. Ariketa asko ere egiten ditugu baina idazlanak egitea metodologiaren atal izarra da. Urtero hobetzen dut. Urte honetan ere asko hobetu dut. Juntagailuak ondo erabiltzen eta ez errepikatzen ikasi dut. Hainbat, hitz berri eta beste hainbat esamolde berri ere ikasi ditut. Karabezuko orrialdean, gure koaderno digitaleko orrialdean, hainbat pertsonari ekarpenak egin dizkiet eta idazlanak zuzendu egin dizkiet. Oihane eta Estibalizen ‘entrenatzaile pertsonala‘ naiz eta haien idazlanak zuzentzen aritu naiz. Irakasleak, behin eta berriro errepikatu du horrelako kooperazio-lanak kalifikazioetan saritzen dituela.

Blog bat egitea oso erraza izan zen. Sarrera asko dauzkat blogean Lehen Hezkuntzako 5. mailan bloga sortu nuen eta sarrera asko dauzkat orain.

Urte honetan egin dudan idazlanik onena azpitituluen idazlana izan da dudarik gabe. Asko kostatu zitzaigun Inside Out filmari azpitituluak jartzea, gaztelaniatik euskaratu behar genuelako. 4 kideen artean itzuli genuen baina, guztira 60.000 karaktere baino gehiago egin genituen lauron artean.

Autoebaluazioa

  • Testuak egituratzen hobetu dut, juntagailuak hobeto erabiltzen ikasi dut eta horrela testu onak egitea lortu dut. Zuzentzaile ortografikoa, “Xuxen´´, erabiltzen ikasi dut Gorkarekin egon naizen 3 urteetan. Baita, behar denean, Euskalbar ere bai.
  • Bi bakarrizketa eta bi ahozko aurkezpen egin ditut. Ahozko aurkezpenak kalitate onekoak egin ditut. Uste dut azalpen onak eman ditudala ahozko aurkezpenetan eta nire ikaskideek nire ahozko aurkezpenekin zerbait ikasi dute seguru. Bigarren ahozko aurkezpena, lehenengoa baino hobea izan zen. “Larramendi´´-ren ahozko aurkezpena oso ondo egin nuen eta guztiek zerbait ikasi zuten, gero hainbat galdera egin zizkidatelako.
  • Klasean adi egon naiz. Beti adi egotea ezinezkoa da baina gehienetan adi egon naiz eta parte hartu egin dut askotan. Euskaraz hitz egiten saiatu naiz patioan ere. Nire amamarekin beti euskaraz hitz egiten dut eta arrebarekin ere bai, EGA atera nahi duelako eta mesedez eskaraz hitz egiteko eskatu didalako. Elkarrizketetan, aktiboa izaten saiatu naiz eta uste dut lortu dudala.
  • Gorkak edo nire ikaskideren batek ahozko aurkezpen bat egiten duenean, nik beti entzule aktibo moduan aritzen naiz. Eta batzuetan gaia interesgarria denean, zerbait galdetzen diet gaiari buruz, zerbait gehiago ikasteko.
  • Aurten ez gara liburutegira joan baina hiru liburu irakurri ditugu. Irakurri ditugun liburuetatik, Miren Agur Meaberen Zer da, ba, maitasuna? liburua izan da gehien gustatu zaidana. Gero, testu-liburuko gai bakoitzean, testu bat geneukan irakurtzeko eta kronometratzeko. Nire onena eman dut eta azkar irakurtzen eta testua ulertzen saiatu naiz.
  • Kooperazioa. Nik, Esti eta Oihaneren entrenatzaile pertsonala naiz eta haien lanak zuzentzen aritu naiz. Beste hainbat pertsonen lan koadernoak begiratu ditut eta ekarpenak eta zuzenketak egin ditut, bai DBH-4koei baita DBH-3koei ere. Oihane eta Estirekin hainbat egunetan hitz egin dut nire idazlanak zuzentzeko eta haiek niri ere zuzenketak eskatzen didate eta elkarri zuzentzen dizkiogu idazlanak.
  • Klasean konektatuta egon naiz eta parte hartzen saiatu egin naiz. 5S metodologia askotan aplikatu egin dut. Gorkarekin DBH1, DBH3 eta DBH4n egon naiz eta 5S metodologia gehienetan aplikatzen dut. Klasean lan giroa sustatzen dutenetarioa naiz. Lan egitea gustatzen zait, eskolara horretara, lanera, joaten garelako.

Kalifikazioa

Kurtso honetan, oso gogor aritu naiz lanean euskara arloan. 10 bat merezi dudala uste dut. Nire lana bikaina izan delako. Hainbat idazlan leku oso famatu batean argitaratu ditut. Wikipediara 5 idazlan igo ditut eta 30.000 karaktereetako erronka luze gainditu dut; karaktereak hirukoiztu egin ditut. Kalitate oneko idazlanak egin ditut eta lanean aritu naiz klasean ariketak egiten. Gorkak bidalitako 3 liburuak irakurri ditut eta azterketa bikainak egin ditudala uste dut. Idazlanetan ez ditut akats asko eta horrek euskara maila hobetu dudala esan nahi du. Urte honetan, hainbat gauza ikasi ditut. Juntagailuak hobeto erabiltzen eta gramatikako hainbat atal hobetu ditut. Testuaren egituraketa ere hobetu egin dut eta horrek balorazio positibo bat merezi du. Nire idazlanak mamitsuak izan direla uste dut.

Nire klaseko 4 pertsona, pelikula baten azpitituluak euskaratzen ibili gara 2 hilabetez. Lan handia izan zen. Bakoitzak 22.000 karaktere egin genituen azpitituluak euskaratzen eta guztira 88.152 karaktere zirelako. Nire lanik onena izan da kurtso honetan. Argitaratuko dugu eta azken asteetan, Gorkari klasean jartzeko eskatuko diogu.

1 ebaluazioan, 9 lortu nuen. 2 ebaluazioan 10 eta espero dut 3 ebaluazioan ere nota mantentzea eta 10 bat lortzea.

DBH-3ko azken ebaluazioan, 10 bat lortu nuen. Orain, DBH-4n hirugarren mailan egindakoa bikoiztu egin dut eta hainbat gauza estra gehiago egin ditut. Uste dut 10 merezi dudala eta lan bikaina egin dudala urte honetan. Hurrengo urterako prest nago euskara arloan gehiago hobetzeko eta berriro ere bikaina ateratzeko!

Advertisements

gorkaazk -ri buruz

Irakaslea-edo.
Post hau Ikasleek idatzitakoak, Txostena atalean eta , , , , laburpen hitzekin publikatua izan da. Gogokoetara gehitzeko lotura iraunkorra.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s